Najczęstsze pytania

1. Jak mogę się zapisać?

Zapisać można się w bibliotece. Zapis online jest niemożliwy.

2. Jakie dokumenty są potrzebne by zapisać się do biblioteki?

Aby zapisać się do biblioteki potrzebny jest dokument z numerem pesel.

3. Czy można wypożyczyć książki bez karty?

Wypożyczenia możliwe są tylko, gdy Czytelnik ma ze sobą kartę.

4. Czy można oddać książki bez karty?

Tak, zwrot bez karty jest możliwy.

5. Ile razy mogę przedłużyć książki lub płyty i w jaki sposób?

Prolongaty książek/płyt można dokonać dwa razy – raz może wykonać ją Czytelnik za pomocą swojego Konta Czytelnika lub telefonicznie, a drugi raz Bibliotekarz.

6. W jakim przypadku nie można przedłużyć terminu zwrotu książki?

Nie jest możliwe przedłużenie książek lub płyt jeśli ktoś inny je zarezerwował lub zamówił.

7. Co zrobić, jeśli zgubiłem kartę biblioteczną?

Po zgubieniu karty należy udać się do biblioteki w celu wyrobienia duplikatu – trzeba wtedy dokonać wpłaty 5zł.

8. Jestem zapisany w Filii czy mogę wypożyczyć książki w bibliotece centralnej lub innej filii?

Tak, Czytelnicy Filii mogą wypożyczać książki w bibliotece centralnej po okazaniu karty czytelnika.

9. Czy książkę wypożyczoną w jednej placówce można zwrócić w innej?

Nie, należy oddać książkę do placówki, z której ją wypożyczono.

10. Czy każdą książkę można zarezerwować?

Tak, można zarezerwować każdą pozycję.

11. Jak zalogować się na swoje konto biblioteczne przez Internet?

Aby zalogować się do konta potrzebny jest numer czytelnika oraz hasło (pierwsze hasło zostaje nadane przez bibliotekarza). Na stronie www.mbp.czechowice-dziedzice.pl należy wejść na zakładkę „Katalog” i kliknąć w „Zaloguj”. Loginem jest numer karty.

12. Ile mam czasu na odebranie zamówienia?

Na odebranie zamówienia Czytelnik ma 4 dni od momentu powiadomienia go przez bibliotekę o dostępności zamówionych książek/płyt.

13. Czy biblioteka przyjmuje książki darowane od czytelników?  

Tak, biblioteka przyjmuje dary od Czytelników. Książki można również zostawić na regale „Uwolnij książkę” – to regał, z którego Czytelnicy mogą zabierać interesujące ich pozycje.

14. Gdzie jest wrzutnia i książkomat?

Wrzutnia i książkomat znajdują się z tyłu budynku biblioteki – są oznaczone tabliczkami kierunkowymi.

15. Jak obsłużyć książkomat?

Zamówienie na książki składamy online przez katalog INTEGRO dostępny na stronie internetowej biblioteki. Zamówienie do KSIĄŻKOMATU można wykonać tylko poza godzinami pracy Biblioteki Centralnej. Logujemy się za pomocą numeru karty czytelnika i swojego hasła. W katalogu wyszukujemy interesującą nas książkę. Możemy wybrać każdą dostępną pozycję z Wypożyczalni, Działu dla Dzieci i Młodzieży oraz Działu Audiowizualnego. Klikamy „Zamów”. Wybieramy opcję „Zamów do książkomatu”, zatwierdzamy. Dodajemy książki do koszyka i wysyłamy zamówienie. O realizacji zamówienia zostaniemy poinformowani przez system. Filmik prezentujący obsługę książkomatu dostępny jest w zakładce Książkomat.

Aby odebrać książki lub płyty skanujemy swoją kartę czytelnika w książkomacie. Otwiera się panel z informacjami o naszym koncie. Wybieramy opcję „Otwórz”. Wyjmujemy zamówione książki i zamykamy drzwiczki książkomatu.

16. Ile pozycji mogę zamówić do książkomatu?

Do książkomatu można zamówić jednorazowo 3 pozycje z każdej agendy. Należy pamiętać, że zamówień do książkomatu można dokonać wyłącznie po godzinach pracy Biblioteki.

17. Jak obsłużyć wrzutnie?

Do wrzutni możemy zwrócić książki z Wypożyczalni, Działu dla Dzieci i Młodzieży oraz płyty z Dział Audiowizualnego. Należy włożyć swoją kartę czytelnika i poczekać na wyświetlenie panelu z naszym kontem. Wsuwamy po jednej książce/płycie w okienko – zostaną „wciągnięte” przez wrzutnię. Możesz wydrukować potwierdzenie zwrotu. Klikając na panelu w opcję „Twoje konto” możesz sprawdzić i wydrukować listę książek, które jeszcze masz wypożyczone. Pamiętaj aby wyjąć swoją kartę! Filmik prezentujący obsługę książkomatu dostępny jest w zakładce Książkomat.

18. Jak działa selfcheck?

Korzystając z wolnego dostępu do książek w Wypożyczalni można samodzielnie wypożyczyć lub zwrócić książki. Należy wybrać interesujące pozycje. Przy stanowisku selfcheckowym należy zeskanować swoją kartę czytelnika – otworzy się konto czytelnika. Należy położyć wybrane/zwracane książki na czytniku (maksymalnie 3, tak jak na obrazku). Kliknąć „wypożycz”. Książki zostały wypożyczone. Podobnie postępujemy gdy chcemy zwrócić książki – należy kliknąć „Zwróć”.  Można wydrukować potwierdzenie lub wydrukować stan swojego konta czytelniczego. Wyjmij swoją kartę i zabierz książki.

19. Jak mogę zamówić książki do książkomatu?

Książki zamawiane są przez stronę biblioteki, przez katalog Integro. Należy zalogować się, wybrać interesującą pozycję i po wybraniu opcji zamówienia do książkomatu zatwierdzić zamówienie.

20. Gdzie szukać informacji dotyczących biblioteki?

Wszelkie informacje i aktualności związane z biblioteką znajdziecie Państwo na naszej stronie www.mbp.czechowice-dziedzice.pl oraz na naszym profilu facebookowym.

21. Jakie są konsekwencje nieoddania książek lub płyt?

Po przekroczeniu terminu nalicza się opłata w wysokości 1 zł/na tydzień za każdy dokument.

22. Jak mogę dokonać opłat w bibliotece?

Płatności  za przetrzymanie książek lub płyt jest możliwe: gotówką, poprzez BLIK z własnego telefonu, przez przelew na rachunek ING 47105010701000002348121431 w tytule napisać OPŁATA ZA PRZETRZYMANE ZBIORY.

23. Czy mogę skorzystać z komputera?

Tak, w Czytelni Internetowe istnieje możliwość skorzystania z komputera.

24. Jak mogę uzyskać hasło do konta?

Hasło do konta można uzyskać od bibliotekarza na miejscu lub telefonicznie.

25. Jak uzyskać kody LEGIMI?

Po kody LEGIMI należy zgłaszać się co miesiąc na adres e.rogala@mbp.czechowice-dziedzice.pl

26. Gdzie mogę dowiedzieć się czegoś na temat wystaw?

W razie pytań dotyczących Galerii ExLibris należy zwrócić się do Działu Promocji – 32 215 20 01

27. Gdzie mogę dowiedzieć się czegoś na temat oferty dla osób dorosłych i dzieci?

Bieżące informacje zamieszczane są na stronie biblioteki: www.mbp.czechowice-dziedzice.pl oraz na naszym profilu facebookowym. Zapraszamy także do kontaktu z Działem Promocji  32 215 20 01.

28. Czy w bibliotece można zostawić ulotki, plakaty, zaproszenia na okoliczne przedsięwzięcia?

Tak, przed zostawieniem takich materiałów prosimy o kontakt bezpośrednio z Działem Promocji, lub pozostawienie ich u Bibliotekarza.

29. Czy w bibliotece działa ksero/skaner?

Tak, Każdy Czytelnik może skorzystać (za opłatą, cennik znajduje się w Czytelni)

30. Na jak długo mogę wypożyczyć książki i płyty?

Książki można wypożyczyć na 4 tygodnie a audiobooki na na 3 tygodnie a płyty z filmem/muzyką na 1 tydzień (wszystko z możliwością prolongaty).

31. Czy winda musi tak wolno jeździć?

Takie są wymogi bezpieczeństwa.

32. Czy schody muszą być takie strome?

Schody również spełniają wymogi techniczne. Uprzejmie prosimy o zachowanie ostrożności!

 

 

Skip to content